Friday, October 29, 2010

错误

我真的很少会在我的部落格 post video
除非我觉得它值得一 post.
这就是难得的 [ 它 ] 了:



这是她们其中一位团员[Yuri, Kwon] 的填词处女作
若这是首次尝试
我只能说她真的很有天份
因为这首歌的歌词实在太有意思了
也让我忍不住去找了英文版的歌词
然后自己冒充好像会韩文酱
翻译了一篇中文版的

可能青春就是无敌吧
才21岁的她
也许就是胜在历练还不够多
可以写的
可能就只是自己曾经的故事
却正因为年龄的相符
唱出了许多时下少男少女的当下情怀
少许的感触在所难免
因为它的确
引起了我对它的共鸣

慢版 R & B 的曲风
是她们的新尝试
也是我较钟爱的一种调子

总结这首歌
[ 真的好好听 ] :)

SNSD 少女时代 - Mistake 
[中/英文歌词对照]

Sica - 
I'm still at the same spot/place I'm weary from wandering by your side 
我依然在一样的地点 疲倦地在你身边徘徊

Seohyun - 
Even today, as I was wandering Day has passed again and again. Now I'm here 
就连今天,当我在不断徘徊的时候,日子一天一天地过去,现在,我还在这里

Sooyoung - 
You know. You know that my heart is hurting 
你是知道的,你知道我的心正在受伤

Yoona - 
Watching you laugh/smile makes my heart ache more 
看着你微笑/哭泣都让我更加地心痛

(all) 
It's my mistake for not making you love me more 
不让你爱我更多,是我的错误

It's my mistake for loving you more than you love me
我爱你多过你爱我,是我的错误

It's my mistake for not making you love me as much as I wanted you to. 
不能让你像我想你爱我一样那么爱我,也是我的错误。

Taeyeon - 
How much longer must I cry As I'm trusting that promise/ I'm only trusting/ believing that promise 
在依然选择相信那个承诺的时候,我还需要哭多久

Sunny - 
You lied to me to wait for you Even my greedy side(for his love) has grown weary/tired 
你欺骗我去为了你而等待,让我对你的爱的贪心也变得疲倦了

Hyoyeon - You know. You know that my heart is hurting/aching 
你是知道的。你知道我的心有多痛

Tiffany - You can't just ignore and laugh/smile like that. 
你不能就这样地笑着弃之不顾

(all) 
It's my mistake for not making you love me more 
不让你爱我更多,是我的错误

It's my mistake for loving you more than you love me
我爱你多过你爱我,是我的错误

It's my mistake for not making you love me as much as I wanted you to. 
不能让你像我想你爱我一样那么爱我,也是我的错误。 

Yuri - 
I knew I couldn't have you 
我知道我不能拥有你

Sica - 
But my heart(my love for you) just kept growing 
可是在我心里对你的爱却不断地增长着

Taeyeon - 
It's my mistake for Waiting by myself 
为了你而让自己等待,也是我的错误
Regretting by myself Loving you.
好后悔爱上了你

(all) 
Even though my heart was hurting/aching 
就算是我的心有多痛

It's my mistake for not letting you go/forgetting you 
不能对你释怀,还是我的错误

Taeyeon - 
I'm such a fool I knew I would get hurt and couldn't let go 
明知道会受伤害却不愿意放手,觉得自己真的好蠢

Seohyun - 
it's my mistake 
是我的错误

Sunny - 
Even though it could be all my fault/mistake That's ok. As long as you're there... 
就算所有事情都是我的错,都没关系,只要你依然留在我身旁

Tiffany - 
Always...
一直地 

Taeyeon - 
Please forgive me for being like this. (forgive the person) Who loved you
原谅我一直这样,一直这样爱着你的人


今年的我 成年了
回首地总结
其实勉强
我的青春
总算不甘寂寞地
没有留白

你呢?

No comments:

- y u A n - ™

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
我没有什么文采,只有一支会代替嘴巴说话的笔尖。论事叙人谈情话物,尝试更尽情地拥抱生活,体验人生。